Thursday 12 March 2009

Tribute to tioman nye trip!! (Part 1)

Aku bosan punyer bosan punyer bosan last skali dpt idea update jela citer nie kat blog..Aku ngn mmber skolah aku plan trip to tioman coz sumer cm da xthn nk lepak pulau.So aku yg plan all the things utk trip nie..Trip nie last Jun last year bfr aku msk MMU..trip nie 8 orang kesemuanya yg pegi tp sebenarnye 15 org nk pegi..disebabkan faktor2 yg tidak dapat dielakkan so tinggal 8 orang penjenayah Geng Bas Skolah Menengah Seksyen 5 Wangsa Maju bertolak dari stesen lrt Setiawangsa.Konon sume backpakers la nk grak dr rumah naik train sbb xde orang nk anta ramai2 naik kete... Jejaka2 gampang yg mengikuti kem bina semangat ini adalah: Haziq aka Mok Imran aka iim Atiq aka Tiq..ahhahha!! Sulaiman aka Leman (bz keje smpai tido mengigau pasport orang hilang..hahaha) Tg. Fazril aka Abie Hazman aka Man tikus Adi ridhwan aka Ciwan Shafiq Karim aka apiq or Karim..
the Gampangs

sume muke da lame x naik lrt
me, ciwan n atiq

Pastu trun kat masjid jamek n menapak sampai Puduraya..baru nmpak backpakers sket..padahal sumer merungut ckp jln jauh la ape lah..keco je padahal 5 mnt jekot..sume badan da basah lencun bau daun pandan..hahahahha..X silap aku kiterog grak from puduraya dlm ko 1030..Da naik atas bus sumer da setting air cond baik punyer tp sebenarnyer pakcik driver lupe nk bukak air cond..Terdengar juga suara katak di bawah tempurung ckp bus old skool la..x selesa la..apa aku peduli..da sumer suh aku settingkan..terima lah dgn seadanya..hahahah!. Nex time korg arrange plak..

Kurang 30 mnt kiteorg berada di dalam bus, satu dugaan telah menimpa kiterorg,betul2 susur keluar tol Seremban...bus rosak!!!!.DAMMM!!! Baru sumer nk relax2 setting konon nk tdo la..skali hanya tinggal harapan..Dah sume kene turun sebab panas nk mampos..Pakcik driver pulak bukan jenis yg peramah..physco nk mampos..budak2 nie plan nk g pukul pakcik tu..hahaha..cm bodo la korang..bleyh nk bergurau lg..aku pon sibok2 la tgk ape yg rosak, skali semut ape tah besar itam bekilat gigit kaki aku..meraung aku..pedih bangat ommm!!:)

bas rosak, br kene gegetttt!



berdarah dow..semut nie aku kame hame ha br tau..

Pastu semua melepak la kat tepi highway selama dua jam..mcm tgk orang main drag da..Pakcik driver kate konong ade bus br datg amik la ape la padahal tgu smpai bus da siap repair tayar bus baru tu pon x nmpk!!!..cibaiii liaou!!!..
Lepas bus da ok, sumer pon da lega sket tp still mencarut2 kat blakang stick wif the plan nk pegi pukul org tua driver tu..hahahaha..Bus berjalan dgn lancar mengikut jalan lame masuk kuala pilah ape ntah sebab sumer da ngantok x sempat nk tgk jalan..sedar2 da smpai kat mane tah dekat pahang..bus stop lepak ade kedai makan..ape lagi sumer tank da penuh g pancut la beb..shhhhhhhhhhh(mase nk start)..HAHAHAHH!!!
Lepak minum smbil borak2 dlu layan kopi ke nasi lemak kol 4 pg time tu..sumer kasi bedal..

Leman tgh melayan abie merepek(L = Leman, R = Abie)

Lepas break dlm 15 mnt then smbung blk perjalanan..sumer tdo blk..yg aku tau pastu da smpai kat area Muadzam..da bleyh nmpk uniten muadzam..gler terperok kat dlm hutann..jorg x life la!!hahah...
Akhirnya smpai gak Mersing..bus stop smayang subuh jap kat surau berdekatan n then parking dekat ngn jeti mersing..



No comments: